more from
lovitt

Bland in D​.​C.

by Puff Pieces

supported by
/
  • Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

     $7 USD  or more

     

  • Record/Vinyl

    Limited Edition Translucent Yellow Vinyl Pressed At Pallas.

    Includes unlimited streaming of Bland in D.C. via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    ships out within 21 days
    edition of 500 

     $15 USD or more

     

1.
02:10
2.
3.
02:11
4.
5.
02:09
6.
7.
8.
9.
02:19
10.
11.

credits

released April 8, 2016

Recorded by Devin Ocampo at Treehouse Studios,
Washington, D.C., September 26-27 2014.

tags

license

all rights reserved

feeds

feeds for this album, this artist

about

Puff Pieces Washington, D.C.

contact / help

Contact Puff Pieces

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Wanna No
Wanna No

Some of them want the yes, cause it’ll cure their stress
Some of them want the yeah, cause they don’t want the bleagh
Some of them want the yay, cause “it’ll be okay”
Some of them want the yup, cause it’ll lift em up

I wanna no

Some of them want the yup, cause it’ll lift em up
Some of them want the yeah, cause they don’t want the bleagh
Some of them want the yay, cause “it’ll be okay”
Some of them want the yes, cause it’ll cure their stress

I wanna no
Track Name: Object Accumulation
I accumulate objects cause I think they’re quite good
I accumulate objects, I’d get more if I could
Gather all these objects, line them up in a line
Look at all these objects, all these objects are mine

That’s mine! That’s mine! That’s mine! That’s mine! That’s mine!

I accumulate objects cause I think they’re quite grand
I accumulate objects, I hope you understand
Gather all these objects, line them up in a row
What’s the point of these objects? Well, I don’t really know

That’s mine! That’s mine! That’s mine! That’s mine! That’s mine!
Track Name: Y
Citizen One’s the toast of the town
Happily gallivanting around
Living up in a condo of glass
Watching the pointless people as they trudge past
People as they trudge past…

Citizen Two’s not on the same page
Menial work for minimum wage
Living up in a room with three more
Feeling as if the future’s like a big locked door
Future’s like a big locked door…

You gotta wonder… Why?

Citizen Three’s somebody like you
Simply doing that which you do
Somewhere between the One and the Two
Citizen Three’s somebody like me and you
Somebody like me and you…

Citizen One’s the toast of the town
Happily gallivanting around
Living up in a condo of glass
Watching the pointless people as they trudge past
People as they trudge past…

You gotta wonder… Why?
Track Name: Wondrous Flowers
Flowers of June
Flowers of May
In the nice room
On the nice day

Wondrous flowers

Flowers of May
Flowers of June
In the nice vase
In the nice room

Wondrous flowers
Track Name: Money
Money, money throughout the land
Money, money, more money
Money, money, it’s changing hands
Better get some, you dummy
Maybe you’ve gotta mouth to feed
Money, money, more money
Baby, you’ll endure drudgery
Better get some, you dummy

Get more! Get more! Get more! Get more!
What a bore… (it’s such a chore)

Money, money it’s on the brain
Money, money, more money
Money, money, let’s go insane
Better get some, you dummy
Maybe you’ve gotta mouth to feed
Money, money, more money
Baby, you’ll endure drudgery
Better get some, you dummy

Get more! Get more! Get more! Get more!
What a bore…
Track Name: Cash Register
Gimme cash
Gimme more
Gimme cash
Gimme more
Put the cash
In the drawer
Gimme cash
Gimme more

Yup yup

Print the “X”
Print the “Z”
Print the “X”
Print the “Z”
Count the cash
Within me
Print the “X”
Print the “Z”

Yup yup
Track Name: Goths N' Vandals
We’re in here, living it up and up and up and up
They’re out there, in the cold air, and things are kinda rough
They’re out there, living in shambles,
All those Goths and Vandals
We’re in here, burning it up,
Like a bunch of Roman candles

When the Empire fell
It was a really big scandal
The whole place went to hell
And I was shaking in my sandals

We’re in here, living in fear, our troops patrol the land
They’re out there, in the cold air, man, don’t you understand?
They’re out there, living in shambles,
All those Goths and Vandals
We’re in here, burning it up,
Like a bunch of Roman candles

When the Empire fell
It was a really big scandal
The whole place went to hell
And I was shaking in my sandals
When the Empire fell
The whole place went to shambles
The whole place went to hell
We got sacked by the Goths and the Vandals
Track Name: March Of The Idiots
There they go, they’re marching real slow,
on down some country lane
Babbling loud, they’re drawing a crowd, rambunctious and insane
Don’t it make you tremble in wonder, like the sound of thunder?
There they go, they’re marching real slow
They’re gonna tear this place asunder

Remember November? Remember the gloom…?

They’re they go, they’re marching real fast,
on through some city square
Babbling loud, they’re drawing a crowd of idiots everywhere
Don’t it make you tremble in wonder, like the sound of thunder?
There they go, they’re marching real fast
They’re gonna tear this place asunder

Remember November? Remember the gloom…?

These fools they bring spring to this town and this room.
Track Name: Mindhead
Mindhead…
If I can’t think of what to say
Or I don’t know which note to play
I calibrate it with my mindhead
Mindhead…
If I get nervous when I think
But I don’t want to drink a drink
I contemplate it with my mindhead
Mindhead…
It’s just a pointless ball of noise
From which I generate these ploys
All from this wreckage of a mindhead
Mindhead…
It’s like a prison made of facts
From which I generate these acts
All from this wreckage of a mindhead
Track Name: Pointless People
Pointless people, up and down
There’s pointless people all around
Pointless people here and there
There’s pointless people everywhere
Pointless people understand
that for us there is no demand
Pointless people understand
that for us there is no demand

Pointless people, here we go
Pointless people, dontcha know?

Yeah yeah…

Pointless people, left and right
There’s pointless people day and night
Pointless people, pink and tan
There’s pointless people black and white
Pointless people understand
that for us there is no demand
Pointless people understand
that for us there is no demand

Pointless people, here we go
Pointless people, yo ho ho!

Yeah yeah….
Track Name: Women and Men w/ Guns
Listening to the beat of their approaching feet
Row after row they go, filling the city street
Cheering them as they come, under the yellow sun
Women and men with guns
Women and men with guns

Listening to the sound as their boots hit the ground
Watching them as they walk, filling a city block
Cheering them as they come, under the yellow sun
Women and men with guns
Women and men with guns